DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Urząd Miejski w Makowie Podhalańskim, ul. Szpitalna 3, 34-220 Maków Podhalański zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej makow-podhalanski.konsultacjejst.pl.

  • Data publikacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest zgodna - strona jest w pełni zgodna z ustawą z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych .

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Andrzej Strączek
  • E-mail: [email protected]
  • Numer telefonu: 338749736

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Andrzej Strączek — mejlowo [email protected] telefonicznie 338749736.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Adres:
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Siedziba Urzędu Miejskiego w Makowie Podhalańskim przy ul. Szpitalnej 3 spełniają podstawowe wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom z niepełnosprawnościami.

Budynek Urzędu Miejskiego w Makowie Podhalańskim wyposażony jest w windę umożliwiającą przemieszczanie się między wszystkimi piętrami budynku osobom z trudnościami ruchowymi w tym osobom na wózkach inwalidzkich. Wejście do windy zlokalizowane jest na parterze budynku od strony głównego ogólnodostępnego parkingu za Urzędem Miejskim. Parking z komunikacja przy Urzędzie Miejskim połączony jest specjalnym podjazdem dla osób z trudnościami w poruszaniu się.

Główne wejście do budynku znajduje się od ul. Ks. Franciszka Dźwigońskiego. Budynek posiada także odrębne wyjście ewakuacyjne od ul. Szpitalnej oraz dodatkowe od strony głównego parkingu przy ul. Kopernika (tutaj zlokalizowana jest również winda).

Teren przed Urzędem jest oświetlony, główny parking wyposażony w system monitoringu wizyjnego.

W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej: 

W budynkach i przed nimi brak informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych. Brak informacji o prawie wstępu z psem asystującym. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

W Urzędzie nie ma możliwości bezpośredniego skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu oraz online. Możliwość taka istnieje po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby. Zgodnie z obowiązującą od dnia 1 kwietnia 2012 roku ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z usług tłumacza, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w urzędzie, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (planowaną wizyta w urzędzie), z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać w następującej formie: pocztą elektroniczna na adres: urzą[email protected], telefonicznie na nr tel. 338749700, listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez Urząd)